Maastricht heeft beste winkelaanbod van heel Nederland

 

Het verblijfstoerisme zit in Maastricht met een toename van 8 procent over 2016 in de lift. Het winkelaanbod wordt met een 8 het hoogst gewaardeerd van alle Nederlandse steden.


 

Met een gemiddelde besteding van 49 euro per persoon geven Nederlandse stadsbezoekers het meest uit in Maastricht.

 

Dat blijkt uit het jaarlijks onderzoek van ZKA Consultants naar het toerisme in de stad, uitgevoerd in opdracht van de gemeente.

 

Ook groeit, na jaren van stabilisatie, de werkgelegenheid weer (+210 banen in 2016).

 

Het dagjesbezoek is in 2016 licht gestegen tot 2,36 miljoen bezoeken, maar vertoont in lijn met andere Nederlandse steden langjarig wel een dalende trend.

 

De verblijfsduur ligt met 1,6 nachten net onder het Nederlands gemiddelde.

 

De gezellige horeca, aantrekkelijke sfeer en levendigheid van de binnenstad worden voor Maastricht het hoogst (en bovengemiddeld) gewaardeerd door bezoekers.

 

Ook scoort Maastricht hoger dan gemiddeld op het aanbod unieke, bijzondere en vernieuwende winkels.

 

foto: maastrichtmarina.nl

 

 

 

0 reacties

Plaats je reactie:

Ik ben geen robot
Nieuws van onze leden
Jumbo distributiecentrum bloemenJumbo verhuist distributiecentrum bloemen Jumbo heeft vandaag de deuren geopend van haar nieuwe distributiecentrum en binderij voor bloemen. Door de groeiende populariteit van boeketten en bloemen bij Jumbo, was de vorige locatie aan de Zuidkade te krap geworden. Het nieuwe pand aan Amert 504 in Veghel heeft een oppervlakte van maar liefst 5.000 m², een verdubbeling van de capaciteit. Dankzij de nieuwe locatie kan Jumbo aan de sterk groeiende vraag naar bloemen blijven voldoen en seizoenspieken opvangen. De focus komt te liggen op de productie van boeketten. Deze worden ter plekke met de hand gemaakt door de bindsters van Jumbo. Het nieuwe distributiecentrum werd geopend door Kitty van Eerd - echtgenote van Karel van Eerd, oprichter van het familiebedrijf. Tevens nam zij de allereerste bos bloemen in ontvangst.
Berg & PartnersTijd voor reflectie bij Berg&PartnersDe wereld om ons heen verandert in razend tempo. Dat heeft direct en indirect invloed op de manier waarop bedrijven moeten worden geleid en ingericht. Om nu, maar zeker ook in de toekomst succesvol te blijven, is het noodzakelijk om als organisatie jezelf opnieuw te blijven uitvinden. Dat vraagt echter veel van de decision makers. Het Eindhovense bureau Berg & Partners ondersteunt directie en management, hun medewerkers en daarmee de hele organisatie in het begeleiden van succesvolle veranderingen of nieuw perspectief. Een openhartig interview met oprichter en partner Marcel van Bergen én partner in crime Wilbert Savonije. Samen met een team van 11 professionals ondersteunen zij onder andere directie en management van MKB-ondernemingen, familiebedrijven, multinationals en zorginstellingen in hun next steps als leiders.
© 2019 BrabantZaken | Built by Delite, powered by Envation.