Door 'zelfroosteren' krijgen medewerkers Fortas meer inspraak

 

Beveiligingsbedrijf Fortas in Maastricht bestaat vijf jaar. Ter gelegenheid van dit eerste lustrum krijgt directeur Alex Hermans vijf vragen voorgelegd. "Het zit vaak in de kleine dingen."


 

Wie is Alex Hermans?

Ik ben getrouwd met Nicole en trotse vader van Robin, Lena en Julie. Gedreven ondernemer en een echt buitenmens. Bij Fortas werk ik vooral veel met mijn hersens, daarom is het heerlijk om een hobby te hebben waarmee je je hoofd helemaal kunt leegmaken en nieuwe energie opdoet.

 

Afgelopen jaar heb ik succesvol een opleiding gevolgd tot Hike en Survival Instructeur. Dit sloot goed aan op mijn defensieachtergrond. In september start ik met een vervolgopleiding Nature & Wildlife, een opleiding die zich meer toespitst op flora en fauna. Het doel is om erkend internationaal wandelgids / trektochtleider te worden Het is een (h)eerlijke hobby waarmee je altijd nieuwe uitdagingen kunt aangaan.

 

Hoe is Fortas ontstaan?

Fortas is vijf jaar geleden ontstaan uit een fusie van de mobiele surveillance van Intergarde en NIMO security. Beide surveillancediensten waren grotendeels actief in hetzelfde - relatief kleine - gebied, samenwerken bleek een veel betere oplossing dan elkaar te beconcurreren. Vervolgens hebben we het dienstenpakket van Fortas uitgebreid met een bewakingstak en beveiligingstak voor evenementen.

 

Wat is er de afgelopen jaren veranderd?

Fortas werkt beter, sneller, effectiever en transparanter dan haar 'moeders'. Allemaal zaken die Fortas een nog betrouwbaardere beveiligingspartner maken. Ons motto is niet voor niets Helderheid in Veiligheid. Om dit te kunnen realiseren, hebben we onder andere veel geïnvesteerd in managementsystemen als AFAS Profit en TRNSPRNT. Hierdoor benutten we de synergie nagenoeg in haar volle omvang.

 

De grootste successen in deze eerste vijf jaar?

Allereerst het creëren van een werkrelatie tussen de verschillende stakeholders. Hoe wrang het mag klinken voor diegenen van wie we afscheid moesten nemen, was de reorganisatie noodzakelijk onder druk van de crisis. Anders weet ik niet waar we waren geëindigd. Voor mij persoonlijk zit het vaak in de kleine dingen: dat ik elke dag weer aan de slag mag voor klanten en medewerkers.

 

De toekomstplannen voor de komende vijf jaar?

Naast de dagelijkse leiding heb ik veel tijd besteed aan het toekomstbestendig maken van Fortas.

Hoe kunnen we onze leidende positie in Zuidoost-Nederland behouden en waar mogelijk verstevigen?

 

Na de zomervakantie rollen we diverse projecten uit. We starten bijvoorbeeld met een nieuwe plantool. Met deze tool krijgen de beveiligingsmedewerkers meer inspraak op hun rooster, het uiteindelijke doel is dat we overgaan op 'zelfroosteren'.

 

Daarnaast willen we onze dienstverlening op het gebied van evenementenbeveiliging verder uitbouwen. En binnen onze mobiele surveillance gaan we het eclipsprotocol tot op PDA-niveau uitrollen, waardoor we onze alarmopvolgingscapaciteit bijna vertienvoudigen! Ik zie nog voldoende uitdagingen voor de komende vijf jaar.

 

 

 

0 reacties

Plaats je reactie:

Ik ben geen robot
Nieuws van onze leden
Jumbo distributiecentrum bloemenJumbo verhuist distributiecentrum bloemen Jumbo heeft vandaag de deuren geopend van haar nieuwe distributiecentrum en binderij voor bloemen. Door de groeiende populariteit van boeketten en bloemen bij Jumbo, was de vorige locatie aan de Zuidkade te krap geworden. Het nieuwe pand aan Amert 504 in Veghel heeft een oppervlakte van maar liefst 5.000 m², een verdubbeling van de capaciteit. Dankzij de nieuwe locatie kan Jumbo aan de sterk groeiende vraag naar bloemen blijven voldoen en seizoenspieken opvangen. De focus komt te liggen op de productie van boeketten. Deze worden ter plekke met de hand gemaakt door de bindsters van Jumbo. Het nieuwe distributiecentrum werd geopend door Kitty van Eerd - echtgenote van Karel van Eerd, oprichter van het familiebedrijf. Tevens nam zij de allereerste bos bloemen in ontvangst.
Berg & PartnersTijd voor reflectie bij Berg&PartnersDe wereld om ons heen verandert in razend tempo. Dat heeft direct en indirect invloed op de manier waarop bedrijven moeten worden geleid en ingericht. Om nu, maar zeker ook in de toekomst succesvol te blijven, is het noodzakelijk om als organisatie jezelf opnieuw te blijven uitvinden. Dat vraagt echter veel van de decision makers. Het Eindhovense bureau Berg & Partners ondersteunt directie en management, hun medewerkers en daarmee de hele organisatie in het begeleiden van succesvolle veranderingen of nieuw perspectief. Een openhartig interview met oprichter en partner Marcel van Bergen én partner in crime Wilbert Savonije. Samen met een team van 11 professionals ondersteunen zij onder andere directie en management van MKB-ondernemingen, familiebedrijven, multinationals en zorginstellingen in hun next steps als leiders.
© 2019 BrabantZaken | Built by Delite, powered by Envation.